szerda, március 29, 2006

Én nem tudom.....

Régen olyan descurcăreţ voltam....

Miért nem érti a pesti (vagy a bukaresti) a székelyt. Azér' mer' más nyelvet beszél persze.
Nem vicc hogy nem tud románul a (székely) román állampolgár. Mert ő nem tehet arrúl hogy még blokkot sem látott életében, nemhogy románt.
Még hogy román gyerekekkel nőjjön fel a blokk előtt.
Jópofa lektúrát ajánlok ezennel.
Sajnos én blokk előtt nőttem román gyerekekkel, és mégis elfeljtettem jól beszélni.
Most kínlódhatok újra tanulni. Mint a Pesti uncsim aki 9 évesen került el innen, és most jött rá milyen jó lenne tudni a nyelvet.
Őrízni, ápolni, tanulmányozni. Hogy ne csak Ion Creanga és Eminescu nyelvén beszéljünk mint én érettségin.

Más témára térve: fogyókúrázik még a nap is. Sikeresen lefogyatkozott 60 százalékára.

Más érdekességek: csakis Romániában lehet, hogy egy földnek két tulajdonosa legyen. Legálisan. Attól függ ki kér kivonatot (Carte funciara). Ha én kérek az én nevemen van. Ha a szomszédom kér, akkor az ő nevén van. Ami vicces még, hogy kb mind a ketten fizetünk rá adót. Közös tulajdon. Csakhogy ha a szomszéd eladja a földet, akkor ő zsebeli be a 40 Euro x 2200 négyzetméter árát. Nem én.
Dehát ugyanoda lyukadunk ki: ez Románia. A halottak jelennek meg össze vissza széjjel roncsolt autókban, vámpírok vért vásárolnak a hentes-boltokban. És a földeknek több tulajdonosuk van.

Semmi új a fogyó nap alatt.

3 Hozzászólások:

Blogger csabapu ezt mondta...

Tucike, az Ure a Fold es annak teljessege...
Latom, szepen megszerveztetek a fiukonfit. Gratulalok, remelem, sok aldasban volt reszetek nektek is, mint szervezok es a resztvevoknek is.
A kepekbol itelve megtortent a polgarizas is? A virágos leány a sógornőd hugicája?

1:31 de., március 30, 2006  
Blogger Tücike ezt mondta...

A konferencia valojaban aldasos es sikeres volt. A fiuk jol ereztek magukat. Sot repetat kernek. Remelhetoleg lessz is. Bar jovore fiatal hazas konfit akarok :D

Tenyleg meg volt polgari is. A szukseg ugy hozta, hogy a sogornom alkalmazasahoz jovo oszitol kell mar most a temesvari szemelyi. S mivel a lelkipasztor beleegyezett a formalitasba, megejtettek ezt a hivatalos lepest.
A viragos lany a legkisebb Elekes lany.

10:13 de., március 30, 2006  
Blogger csabapu ezt mondta...

Koszi. Kezd osszeallni a kep.

9:19 de., március 31, 2006  

Megjegyzés küldése

<< Home