péntek, október 01, 2004

felolvasàs a halottaknak

Ma elszaladtam a temetobe.

csendes, falusi temeto. akik ott vagyunk mind ismerjük egymàst.. de ma egy nagyon erdekes latogato volt. virag kiosztas kozben eszreveszem hogy egy fiatal 20-25 eves koruli srac, oltonyben es egy fuzettel a kezeben siet be a kapun. nem vesz eszre, mert en gugolok, es amugy se latni jol be a harmadik sorig. megall egy sirnal, felpattan, es letelepszik törökülésben egy emlékkövel szemben. most mar hattal all nekem, es egyaltalan nem lat. mar keszulok felhaborodni, mikor latom eloveszi a fuzetet, egy gyertyat, az utobbit meggyujtja, majd olvas. nem hallom mit, mert messze van, vagy mert halkan olvas.

Mar befejeztem a dolgom, es elindulok haza. a zajra o is hatra nez, de nem csukja be a fuzetet. turelmesen varja mig kimegyek a kapun, folyton nez, majd latom folytatja az olvasast. mozog a szaja. hangosan olvas.

Mi elmegyunk a nagyihoz, majd az uncsimhoz. onnan haza fele, kb egy ora mulva, utkozben meszirol eszreveszek egy oltonyos, szemuveges fiut, fuzettel a kezeben. fordul ki a temeto utcajabol. talalkozunk. nezzuk egymast. majd elhagyom, mert biciklivel vagyok.
Tudja hogy tudom a titkat.

Legkozelebb mikor megyek, megnezem kinek olvasott.


2 Hozzászólások:

Blogger kiddos ezt mondta...

Tudod a titkat.

Eszembe jutott Patch Adams. Amikor neztem a moziban a filmet, vegig tudtam a titkat, hogy kinek is olvassa fel a megigert verset. Mit is jelent ragaszkodni valakihez, mit is jelent szeretni, hianyolni azt akivel terveket szodtel a jovod varazsaban? Valojaban elvesziteni azt akit sikerult megszeliditened, azt akit orommel engedsz be a te kis vilagodba, amiben eldegelsz nap mint nap...

De ilyenkor az a csodalatos amikor erod van tovabb menni, s nem csak olvasni, hallgatni, remember-olni. Van erod, hogy tovabb epits, elj, segits, masokat tamogass es van erod masok titkait meghallgatni, megerteni, megoldani...

vajon hol vannak az en titkaim?

8:45 de., október 01, 2004  
Blogger Laszlo ezt mondta...

tudom a titkát...tényleg én is szeretném, hogy valaki (bizalmas) tudja a titkaimat és tudja legalább ő sokszor, hogy mit kell tegyek olyan dolgokban, amit nem merek megosztani másokkal. Az Úr segítő keze lenne ebben is, ha hagynám.

11:14 du., október 01, 2004  

Megjegyzés küldése

<< Home