hétfő, szeptember 12, 2005

Kinai kaja


Nem is irtam, hogy a Honeymoon soran kozelebbrol megismerkedtunk a kinai kajaval (restikbol persze, nem jartunk nalluk) es egyszeruen beleszerettem.
Ahogy hazajottem ki is probaltam egy receptet: a szecsuani csirkemellt.
Az eredmeny fenomenalis volt. Habar a szoja szosszal en nem fogok megegyezni.. Azt hiszem lemondok rolla.
Na de az eredmeny az nagyon jo eltt. es konnyu kaja. es egeszseges.
Es persze palcikakkal ettem meg :)
Es persze egy kicsi bogrebol (lasd kep) egy oraig ettem.
Itt jon a kep es a recept is. (apropo: a romanok nem fedeztek fel a koriandert, vagy csak temesvaron nem lehet kapni ???)
Szoval a recept:
Megpiritom a 400 gr zoldseget( repa, zeller, hagyma, kaposzta, kukorica) es 100 gr gombat, 100 ml olajban. Kiszedem a zoldseget, es a maradek olajban megpiritom a 300 gr csikokban felvagott csirkemellet, majd megszorom a kovetkezo fuszerekkel: gyomber, koriander, egy pici cukor es cayennebors-al. Es egy kis porehagymaval(szaraz vagy zold - kinek milyen van).
Itt jon be a 2 evokanal szojaszosz, amibol en csak egy felet raktam, es azt is bantam (G. szerint finom benne, de nekem abszolut nem tetszik mit csinala kajaval).
szoval mindenki ahogy gondolja.
Ezutan hozzarakom a zoldseget, es atforgatom, atfozom egy rovid ideig.
Hosszuszemu rizzsel kell talalni, fabogreben es palcikakkal.

Nem okoz szemferdulest.
Igerem.


PS: A heten egy masik kinai recept jon sorra. kepeket majd arrol is.

2 Hozzászólások:

Blogger Időbeosztás-guru ezt mondta...

Szerintem valtoztasd meg a blogod cimet: "En jatszom ugyan, de ti egyetek komolyan" :)

Egesz jo volt a recept, amig olyan kinai szavakat nem raktal bele, hogy gyomber, koriander, cayennebors, meg satobbi. :) Ezeket en romanul nem is tudnam kerni az uzletben :)

9:38 de., szeptember 27, 2005  
Blogger Tücike ezt mondta...

hat igy nagyon egyszeru:
gyomber=ghimbir, lehet kapni a billaban (fuszer por)
koriander=coriandru - ezt is lehet kapni, fuszer
cayennebors= piper cayenne - abszolut minden uzletben lehet kapni :)

meg egyszerubb ha talalsz egy olyan plikket, amin azt irja kinai fuszer keverek. :)

egyetek komolyan :)

1:34 du., szeptember 27, 2005  

Megjegyzés küldése

<< Home