kedd, május 30, 2006

Real DaVinci Code

Befejeztem. Meg decemberben kolcsonkaptam valakitol, hogy olvsasam el, de le kellett rakjam, mert kezdodott a szesszio. Aztan meg vissza kellett adjam.
Meg jo, hogy jott a szulinap, es megkaptam egy baratomtol. Mindig is erdekeltek a sokat vitatott muvek (nehogymar EN ne tudjak hozzaszolni), ugyhogy ez tokeletes volt.
Ami nem volt tokeletes az az, hogy megint itt a szessziom, az utolsom, es en ahelyett hogy tanuljak, olvasom a DaVinci kodjat.
Szerencsere egy het alatt befejeztem, igy nem pocsekolom mar az idomet vele.

Konkluzio:
1. Erdekes story.
2. Fel kell fogni, hogy "regeny" --> "fictio" --> kitalalmany.
3. Ha ezen tul teszed magad, akkor egesz jo olvasmany.
4. Megismertem DaVinci tobb muvet (Google), most mar fel is ismernem, hogy o rajzolta oket. Ennek nagyon orulok, ugyanis nagyon hianyosak az ismereteim ilyen teren.
5. Irjon mar Dan Brown a tobbi festorol is, igy egesz kultivalni fogom magam.
6. Eddig nem hitem el, hogy lehet egy ejszakarol 300 oldalt irni. Moricznak sem sikerult ilyen (lasd ROKONOK - kicsi kotes, es max 120 oldal)
7. Dan Brown szeret filozofalni. Megertem.
8. Annak ellenere, hogy vegig a regenyen ugy tunik a katolikus es Opus Dei rendet szapulja, a vegen kiderul hogy nem. Sot.
9. A filmben egeszen mas van.
10. Ha elolvasod a konyvet, ne nezd meg a filmet. Oriasi csalodas er. ORIASI.
11. Ha megnezted a filmet, mar el van rontva nagyjabol a konyv olvasasanak lenyege.
12. Nem ertem Dan Brown miert egyezett bele egy ilyen rossz filmesitesbe.
13. Langdonon (Tom Hanks) es Aringarosan (Alfred Molina) kivul azonban nagyon jol valasztottak meg a szineszeket.(foleg Silast - Paul Bettany).
14. Az elso ketto helyett valamivel fiatabb szineszek kellettek volna: kitunjon Aringarosa naivsaga es fiatalsaga (de a filmben vegulis negativ szereplo lett, ugyhogy lehet azert valasztottak egy oreg pocakos bekepzelt alakot).
15. Szerintem azert mondtak le a vegso romantikus pillanatrol mert Audrey Tautou es Tom Hanks kozott egyaltalan nem volt egy csopp "chemistry" sem. Ezert kellett volna mas szinesz. Peldaul Keanu Reeves :D vagy Johny Depp, Orlando Bloom.. soroljam meg ? szoval olyan intelektualis kepet jol vago, de amugy is jo kepu fiatal szineszre gondoltam. Akire Audrey Tautou is maskepp mosolyog.
16. (Amugy nagyon szeretem Tom Hankset, de nem illett be a szerepbe)


Na de vegulis ha szereted a "Treasure Hunt" sztorikat, akkor hajra. A KONYVNEK!

P.S.: A nevnapomra kerem a "Memoirs of a Gheisa" -t :D

0 Hozzászólások:

Megjegyzés küldése

<< Home