szombat, február 25, 2006

Tucike viszontagsagai vasarlas kozben

AKA - MIERT KELL PENZT RAKNI A KOSARBA?????

azaz Kinyilt a Kaufland

Megvolt a nagy megnyito. miutan fel evig hirdette, hogy erkezik, vegre meg is erkezett. nem az o hibajukbol kestek, dehat megtortenik ez nagyobb cegeknel is (menj el nezd meg a Corat Temesvaron.. Hogy nincs? .. just my point).
Mivel megvolt CSutortokon a tam-tamos kinyitas, en Pentekre programoztam be magamat, hogy ne legyen tomve.
Rosszul gondoltam.
DE kezdjuk az elejevel.
Parkolo tele, az emberek hemzsegnek, tologatjak boldogan a kosarakat. en bemegyek, es lerakom a cuccaimat a "pilamnal", igy egyszal ingben mentem a kosaramert. (Bodyguard az ajtonal furcsan nez). kimegyek a kosarakhoz. tiszta ujdonsag a roman nepnek: "De ce trebuie sa cumpar cosul ??? si daca nu am bani, nu pot sa intru ?? - duuuhh... akkor hogy akarsz vasarolni? - nu am cinci mii. si acum ce o sa-mi faceti? nu-mi dati cos? " (szabad forditas: miert kell megvasarolnom a kosarat?). ugyanis a Kaufland premierben behozta a penzes kosarakat. mint minden vilagot, vagy legalabb egy plussz orszagot megjart olvasom tudna: belerakod a penzt, az
kiszabadul, es viheted. es a vegen meg visszakapod a penzed. szoval nem kell megvedd kedves varoslako, hanem csak garantalod, hogy nem hagyod elszorva az uzlet bejaratanal, mint ahogy a Billanal szoktad.
Amugy nagyon kedves bacsika mutatja mindenkinek hogyan kell "megvenni a kosarat". a sirankozo holgynek meg adok en egy otezrest(50 banist). en felkeszulve jottem. bemegyek, es eszreveszem, hogy ket bejarat van. azaz csak egy be es egy ki-jarat. egyelore a bodyguardok terelik a nepet, de kivancsi vagyok meddig fog tartani ez.
Nagy nehezen bejutok az uzletbe, es amulva nezek szejjel (mint ahogy soha hypermarketet nem latonak illik, tatott szajjal :))). megallok a muzlis pult elott, es egyszeruen nem tudom melyiket szeretnem inkabb megvenni. nagy nehezen kivalasztok kettot. a zoldsegesnel tele neppel. kosarastol. meg sem lehet kozeliteni. husosnal tele neppel. kozeliteni semmikepp. kozmetika reszleget csak sejtem merre lehet, mert meg csak meg sem lehet latni a sok notol akik ott hemzsegnek. ujsagos oldal tele. de atlehtetett menni. konyves sor ures. egyetlen egy kislany olvasgat valamit. mintha senki nem vette volna eszre hogy letezik ez a sor. megallok, belelapozok a cimekbe, es megyek tovabb. szorakozom a sok emberen aki probalja kiszedni az 5-oset a kosarbol. meg nem tudjak hogy nem lehet.
De a nagy tomegtol elment a kedvem a vasarlastol, igy bedobom a minimalist amit meg kellett vagyek, es huzok a kasszahoz. kozben hallatszik a szlogen: ha ot percnel tobbet all a sorban, es minden kassza nincs kinyitva, kap egy uj lejt. kenyelmesen beallok egy tanti moge, kozben eszreveszem, hogy azonnal utanam harmadiknak es negyediknek beall ket kiscica.(elegge vencicak inkabb), peddig legalabb 3 kassza ures volt mindket oldalt. es mar hallom is a komentalasokat a hatamnal: haaat, mar 5 perce itt allok. mig az elottem levo is atmegy (en), addigra mar lesz 10 perc. ok biza kerik az 1 lejt, mind a ketten, lassak mennyire igaz. es mivelhogy en nem tudom tartani a szamat, es minden leben kanal vagyok, hatrafordulok es megjegyzem, hogy miert alltak be 2 ember utan, ha egyszer 3 kassza ures mellettunk - akkor meg egy percet sem alltak volna sorban. persze ez nagyon fenhejazonak hagzik es bekepzeltnek, es meg is kapom a reszemet: hogy nekem most mi kozom az egeszhez, ok csak meg mertek jegyezni hogy reg varnak. harapok egyet es allok tovabb. valojaban, en is allhattam volna az ures kasszakhoz, de abban a labirintusban hirtelen nem jottem ra melyik ut hova visz.
A kasszanal azonban meg harom ujabb roman premier: van egy holgyike aki csomagol neked, a zacsko ingyen van, es a visszajaroban eloszor eletemben megtalaltam az 1 banist. azt hiszem 5 eve nem kaptam 1 banist (100 lejt) visszajarokent. es az egeszet a markomba ontotte. ez nagyon aranyos es uj reszukrol. de mikor megtelik a bukszam banisokkal mint magyarban mindig az egy forintosokkal, akkor mit csinalok veluk ?
Szoval megvolt a nagy vasarlas. kimenet elott lerakom a kis zacskoimat a "pilamnal" (ismet), es ures kosarral megyek a kijarat fele. (becsmerlo tekintet a holgytol aki ingyen osztogatja a kosarakba a nagy kauflandos zacsikat. nekem nem ad, mert ures a kosaram. becsmerlo tekintet a bodyguardtol, mikor elhagyom az uzletet, mert egyedul voltam ures kosarral). a bacsika aki visszaadta a penzemet a kosarbol mar nem nezet becsmerloen. biztos kipakkoltam mar a kocsiba. kint a vita ugyanaz: "dehat ki hallott ilyet, hogy a kosarat meg kell venni ????"
vissza megyek, es epp mikor beerek eszembe jut, nezzem meg a toalettjuket (onnan lehet lemerni a profi szintjet az uzeltnek :). a bodyguard csunyan ramordit, hogy ne azon a kapun menjek ki amelyiken bejottem. mondom ide jovok csak vissza a WC-hez !
"Domnisoara!!!!!!!!! nu pe ACOLO!!!!! Domnisoara sunteti surda ??????? DOMNISOARA!!!!!". na jol van. megfordulok, kimegyek az egyik kapun, majd bejovok a "helyes kapun". es amugy is, akkor mar ordibalhatott volna "Doamna"-t azert a penzert. Visszamenet vigyorgok neki, hogy jobban idegesitsem. szegeny belevorosodott. megsporolhatta volna a tudejet. figyelembe veve, hogy nem kosarral tolakodtam, hanem egyszal magamban.
Elvettem a csomagjaimat a "pilamtol", es huztam ki.
Nagy Kauflandos zacskot megsem kaptam. :(

8 Hozzászólások:

Blogger csabapu ezt mondta...

Szia, Tucike. Mar egy ideje bele-bele olvasgatok a blogodba. Erdekesnek talalom es tartalmasnak. A Kauflandos story felbatorit, hogy kommentaljam, t.i. Szatmaron most van epulo felben az uzlet, kb 2 honap mulva lesz a megnyito. Decemberben hasonlot eltunk at mi, mert hajszalra egy napon volt a Billa es az Interex megnyitoja. A roman valosag pedig mindig elszomorit... Csak annyit akaratam mondani, hogy nagyon tetszett a beszamolod. Megjelenhetne nyomtatasban is...
Udv
cs

12:27 de., március 14, 2006  
Anonymous Névtelen ezt mondta...

Koszonom szepen hogy kommnetaltal, jol esik, igazan remelem ezentul nem kell batoritas.

a roman valosag sajnos lassan valtozik.
talan sosem fog.

Az ujsagiroi "karrieremet" kulonben mar reg elvagta egy kedves magyartanarnom, amikor kijelentette a golya-cikkemrol, hogy tul durva, oszinte es szokimondo, es nem engedi meg hogy nyomtatasba keruljon.
en azt tudtam, hogy ilyen kell legyen egy ujsagcikk. ugylatszik nem :)

8:51 de., március 14, 2006  
Blogger csabapu ezt mondta...

Ismerted Horger Antal urat...? Ennyit a "nagy" emberek tehetseg-felismereserol...
Es boccs, hogy az oldaladrol ellopkodtam egy csomo jo kis mindent. De nagyon tetszett, remelem nem haragszol erte. Mar az en lapomrol is masoltak at dolgokat es en sem haragudtam... Lehet, hogy egyszer a holdnaptart is lekoppintom.
Szep napot.
cs

9:24 de., március 14, 2006  
Blogger csabapu ezt mondta...

Nezd meg pld. a wonderalice.blogspot.com - ot.

9:25 de., március 14, 2006  
Anonymous Névtelen ezt mondta...

semmi gond.. jomagam is lopkodtam mindegyiket :)
A holdast meg kulonlegesen szeretem. figyelembe veve, hogy Itt tobbnyire borus az eg, es nem latom mikor van tele .

Nem hallottam Horger Antal urrol. esetleg bepototlod hianyossagom?

1:29 du., március 14, 2006  
Blogger csabapu ezt mondta...

Es ha azt mondom, Jozsef Attila, beugrik...? Ugye?
A hold is vagany, at fogom venni, csak szep sorban mindent. Ha mar megszoktak a tobbi ujat, johet valami mas is.
A te fotoidon tobbnyire te vagy, igaz? Miert nem teszel fel tobbet?

7:49 du., március 14, 2006  
Blogger csabapu ezt mondta...

Jo. De elarulod, miert Zilahon lesz az eljegyzes? Azert erdekes, mert nekem szamos Szilagy megyei vonatkozasom van. Edesanyam Szilagycsehi, jomagam Sarmasagon dolgoztam egy ideig, a felesegem pedig zilahi. Egy csomo ifis barat, keresztszulo stb. zilahi. Neked mi kozod van a Szilagysaghoz?

7:50 de., március 15, 2006  
Blogger Tücike ezt mondta...

Szamosnak mondhtaom en is:
En mar Temesvaron szulettem, de:
Anyu Nagyfalun
Apu Kemeren
Anyosom Perecsenyben
Aposom Ilosvan
Van egy jo par ifis baratom ottan :)
A testverem menyasszonya meg Zilahi. Az eskuvo is ott lessz.

Szoval mondhatni, hogy teljesen szilagysagi vagyok, kiveve a szuletesem helyet.

8:57 de., március 15, 2006  

Megjegyzés küldése

<< Home