szerda, július 13, 2005

Blogging about work

mindenki azzal fenyegetozik, hogy nem szabad a munkahelyedrol irni, mert elobb utobb csak megtalalja valaki onnan, es mindenki elolvassa.
na nem baj.
az en uj "munkatarsaim" nem hiszem ernek net-kozelbe. es semmikepp sem tudnak magyarul.
szoval irhatok.
meg volt az elso napom.
ne mondjam hogy reszketett a lelkem, hogy vajon milyen lesz.
nem kellett volna.
ahogy megerkeztem, a fiatal kapus srac megallitott, hogy a fonokno meg nincs ott. varjak. (szuper)
alig ultem le, valaki elorditja magat a a terem hatso felebol: "asta-i fiica lui d-na J.!!!!!!". jol van na, tenyleg hasonlitok (nagyon) ra, de azert a "fiica lu' dna J are doar 12 ani". megcsak most fejezte be a hatodikat. mivelhogy mindenki tudta hogy jon egy friss hus, aki mindent megtesz szivesen, mindenki udv-rivalgasba kezdett, es betuszkoltak a pultok moge.
aztan megtudtak, hogy harmadeves vagyok. praktikazom, azert jottem. nem fizetnek erte.
az egyik no mar hozta a szekem.
aztan megjott a fonokno. megkerdezte, ha a lanyok (??? az atlag eletkor asszem 45) foglalkoznak-e velem. igen. na jo. akor majd legkozelebb foglalkozok a credit szamolasokkal. bummer. azt akartam volna. nem baj. kapok doszarokat szamozni. elso napnak jo lesz. de meg abban is elhibaztam valamit.
4 ora mulva mar kezdenek szidni: a csodaba is, ez itt nem verseny! haggyjam mar abba! alljak mar fel! szivjak egy kis levegot is! egyek!
felvilagositottak, hogy nem kell stresszeljem magam. mert nem vagyok alkalmazott. relax.
16: 10-kor ramnez a szomszedom: nincs mit adjak munkat mar neked. menj haza. igazan.
holnap hanyra jojjek? 11-re! na jo, akkor jovok 10-re. addig talaljanak munkat nekem. (szegeny J-at is ezzel stresszelem, mikor bevisz hozza segiteni)
mit tanultam ma?
hogy az "ordin de plata" es "ordin de incasare"kat minden napra ossze kell szamolni, doszarialni (ROL, EUR, USD).
hogy a bancpost mar december ota nem foglalkozik connex/orange/romtelecom szamlak fizetesevel. hogy a "rata"-kat csak a kolcsonvevo "titular" szemelyijevel lehet kifizetni (duuuh).
hogy egyeseknek ez nem logikus, es hiaba magyarazzak el neki, mert csak csapkodni kezd es uvoltozni. hogy az "alocatie" cec-et ha pirossal toltod ki, akkor nul (es barmilyen mas hivatalos aktat). hogy a nyugdijadat ha card-on akarod megkapni, akkor ki kell nyissal 2(ketto) "cont"-ot (unul de pensii, unul de card, es akkor atutalni). hogya "militar" nyugdijasoknak valami kulonleges helyzetuk van. a nap vegeig nem derult ki, hogy mibol all ez a kulonlegesseg.
hogy egy klienst lehet egy oraig a pultnal tartani, es kikerdezni. (fenomenalis, hogy mennyire eszbe tartjak a klienseket ezek a nok- mar messzirol nevukon nevezik oket - aszem ezzel husegesebbe akarjak tenni a klienst. en is elveznem ezt)
hogy elmennek munkasnak, mert igyis sokan hozzam alltak be a sorba, bar en nem foglalkozhatok veluk. bar meg egy-ket nap, es akkor jo leszek informacios fulkenek. eleg hamar megfigyeltem mire mi a valasz. (mikozben egyebet se teszel csak sorszamozol aktakat, van idod arra is figyelni, hogy mi tortenik korulotted).

hogyha ilyen hosszu postot irsz, akkor senki se olvassa vegig.
ugyhogy abba hagyom.
majd a holnapi naprol is.

6 Hozzászólások:

Blogger Időbeosztás-guru ezt mondta...

Hat en vegigolvastam :) Erdekes volt. Csak nem igazan ertettem, mirol van szo :)) Vagyis, ez most nyari praktika, es elmentel a Banc Posthoz?

Van olyan, hogy "cont de pensii"? Az miert mas, mint egy akarmilyen bankszamla? Ez erdekelne. Nem mintha aktualis lenne, csak ugy, ptr. "cultura generala". :)

10:37 de., július 14, 2005  
Blogger Tücike ezt mondta...

igen, nyari praktikamat a bancpostnal teljesitem. azaz meg 2 hetet es egy napot.
nem igazan specifikaltam a postban.

igen. en sem ertem hogy miert nem lehet egy szamlara kapni mindent, es ahhoz rendelni egy kartyat. szerintem sokkal logikusabb lenne. sokaknak.
de nem ugy van
kulon szamlat nyitsz a nyugdij-penznek. es abba a "casa de pensii" utalja at a nyugdijadat. semmi mas nem megy bele.
es akkor kulon van a cont de carduri.
amelyik kulonbozo a "cont curent"tol.
hogy miert, ne kerdezz, mert ABSZOLUT nem logikus. dehat romania=birokracia
pont ma jott egy csaj, hogy lichidalni akarja a "cont curent"jet, es atutalni az egesz penzt a "cont de card"-ra.
ne kerdezd miert. en sem ertem miert kell ez igy legyen.

6:25 du., július 14, 2005  
Blogger Időbeosztás-guru ezt mondta...

"pont ma jott egy csaj, hogy lichidalni akarja a "cont curent"jet, es atutalni az egesz penzt a "cont de card"-ra." <-- erre jo az internet banking :P En ezt egy par gombnyomassal elintezem, nem kell a bankig menjek. Ugyhogy jo a Banc Post is valamire...ja, es az internet banking masik elonye meg az, hogy mindig naprakeszen lathatom az "extras de cont"-ot...nehogy valaki meglopjon :)

Na sok sikert neked a banki elmenyekhez :)

6:52 du., július 14, 2005  
Blogger Tücike ezt mondta...

hat.. ma jott egy no, hogy ki akar fizetni egy kulfoldi szamlara egy internetes rendelest. mivelhogy az illeto szemely, aki kimondottan ezzel foglalkozik nem volt ottan, nem tudtak kiszolgalni.
en ezt szomorunak talalom.

8:17 du., július 14, 2005  
Anonymous Névtelen ezt mondta...

tucike, welcome to the papirhalmazok birodalmaba >)

az en munkam pl. ilyen: bujocskazok a szamokkal + aktakukac :)

es F, ha olvasod a blogot, akkor tudhatnad, hogy gyakorlatozik :)

s kinek van annyi penze, hogy netbankingezzen? s plane, hogy bankba tartsa... mikor alig futja kajara, rezsire sokaknak....

s most a Siret menten magyarazd el, hogy mi az internet banking elonye ;)

amugy a gyakorlat bepillantast nyujt a mentazas titkaiba :)

1:10 de., július 16, 2005  
Blogger Tücike ezt mondta...

az internet bankingnek sok elonye van.
es a munkatarsaim panaszkodnak ram, hogy nem tudok mentazni.
2 hetem van belejonni.

10:50 de., július 16, 2005  

Megjegyzés küldése

<< Home