péntek, október 27, 2006

Tücike kalandjai a fővárosban

Hogy melyikben? Hát a románban. Mármint Bukarestben.
Elértem a becses 23 évet anélkül hogy elmenjek Bukarestbe, és most utólért a vágy. Vagyis nem vágynak hívják ezt hanem kényszernek: "Tünde, Duminica dimineata mergi in Bucuresti la curs". Az új munkahellyel jár ez a kötelesség, hogy kiképzésekre is elmenjek, így mi mást mondtam volna mint azt, hogy - NEEEEEEM. Vasárnap pont itt voltak az uncsimék, délelőt pedig alkalmam adódott megismerni egy magyarországi lelki-munkást (na, ezt meg kell neki mondjam, hogy így kereszteltem el :), így semmi kedvem nem volt arra, hogz vasárnap reggel beüljek egy vonatba, és 10 órán át zötyögjek a célomig.

Végül megegyeztünk egy alvó-helyben, és 10 órát aludtam célomig, reggel 7-re ott voltam kipihenve, és dagadt képpel (huzat volt).
A vonat-szobámban egy bukaresti rajztanárnővel voltam akinek minden "mishto" volt. Gondolom ez így helyes, mert nekem meg (rájöttem - és le kell szokjak rólla) minden "szuper". Nagyon kellemes utazás volt, kivéve azt hogy reggel mikor tükörbe néztem megijedtem magamtól - fel voltak dagadva az ajkaim úgy mint egy majmócának. Not funny. Szerencsére egy hideg vizes borogatás után lehúzódtak.
Bukarestben osszetalálkoztam a Caransebesi koleganőmmel, akit akkor is ismertem meg, és eggyütt ültünk be egy taxiba. A taxi elég olcsó volt, figyelembe véve hogy mi csak 7,5 lejt fizettunk, míg a tobbiek akar 12-14 lejeket is. Egy dolog azonban: a kedves sofőrnek eszébe sem jutott segíteni az óriási (női) csomagot bepakkolni a csomagtartóba. Nekem sem jutott eszembe 7,5 lejnél többet adni neki.

A bukaresti taxisokkal összesen 6-szor volt alkalmam tapasztalatot gyűjteni.
Mind a hat alakalommal én fizettem a legkevesebbet. (mármint a többi kollega ugyanarra a távolságra vagy 5 lejjel többet adott, ami azt jelenti, hogy körbe keringtek velük egy kicsit).
Három alkalommal azt feltételezték rólam hogy erdélyi vagyok (valójában nagyon erős hangsúlyom van, ami nem kellene legyen - főleg hogy Temesváron születtem és nőttem fel).
Kétszeres alaklommal kiderült hogy a sofőr Caransebesen végezte a katonaságot, így volt mit beszélgessenek a Caransebesi kolegámmal.
Egyszer én magyaráztam el a taxisnak, hogy hogyan is juthat el egy helyre mert ő nem tudta (én egyszer kell megnézzem a térképen - és fel voltam készülve).
Egyszer pedig egy félórás speechet kellet végig hallgassak hogy hogyan lehet boldogulni a bukaresti utcákon mert véletlenül kicsúszott a számon a sofőr mellett, hogy a bukarestiek úgy hajtanak az utcán mint az őserdőben. (Tényleg úgy hajtanak. Sose tudod merre kapják a kormányt. Hogy jelezni? ... Mi az? ).
És egyszer felajánlották hogy körbe vezetnek a városon - a fő látni valókhoz. (Mintha lenne nekem olyanra pénzem. I wish.)
Ennyit a taxi-tapasztalotokról.

Maga a kurzus érdekes volt, elég sokat tanultam belőle, és mindenképp lezser volt, mert napi 4 szünetünk volt - míg itthon reggeltől estig nem jutok oda, hogy felálljak a székemből. A kollegák (12 nő) aranyosak voltak, jó volt a hangulat, sokat szórakoztunk. Hétfő este elmentünk egy múzeumba (Plaza-ba), ahol senki sem vásarolt semmitt, végülis csak kajáltunk egy jót. 11 lejért magamba tömtem egy shawarmát és egy salátát. (Érdekes hogy ezek mennyi ecetet bele raknak minden salátába -vagy 4 féléből raktam ki magamnak egy kicsit -és mindegyik tiszta ecet ízű volt.) Másnap úgy döntöttünk hárman, hogy megnézzük mi van látni való Bukarestben, így megnéztük a busszokat, a metrót, és egy pár jó helyett (sajnos csak kicsi felbontású kepjeim vannak egyelőre)


Ez kedves elnökünk lakásának bejárata. Nem akartak beengedni. Nem értem miért. (haha)







Ez európa legnagyobbik épülete előtt. A világon csak a Pentagon (volt) nagyobb. A román parlament házáról beszélek.


Ez pedig a pénzügyi miniszter épülete előtt.
Csak.
Ha már ez a szakmánk.


Ezekután beszaladtunk az Unirea shopping centerbe, ahol vettem valamit amiről Bukarest jusson eszembe. És birkákat vettem. Majd lefényképezem őket, mert nagyon aranyosak. Hogy miért pont birkákat? nem tudom.

Végülis 22:45-kor felültünk megint a vonatra, és hazazötyögtünk. A hazaút még kellemesebb volt mint a menetel. Főleg, hogy szerdán nem kellett munkába menjek. (Nehéz is lett volna, főleg hogy 8-ra értem haza.
Kipihentem magam, és vissza a robotra.
Szerdán azzal ébresztett fel Caransebesi barátnőm, hogy hétfőtől megint hívva vagyunk Bukarestbe, de ez alkalommal két kerek hétre. Nem is tudtam eldönteni, hogy mi lett volna jobb - menni vagy nem. Nagyon jól telt. Luxus élet (hotel, reszti es csak taxik), de azért két hét sok idő. Végülis nem kellett én döntsek, mert a főnököm szólt, hogy mivel az egyik kolleganőm szabadságon van, semmiképp nem tud nélkülözni. Igy nem megyek. Nem baj. Majd legközelebb.

És ezzel befejeztem a beszámolómat. Hosszú lett. Ezzel próbálom bepótolni azt, hogy rég nem írtam. Igérem ezen javítok.

És Csabának: az első fizetésemből kifizettem az adóságaim egy részét, vettem egy rend unalmas ruhát (amilyenben kell járjak ezentúl - de ez külön téma), kifizettem a számláimat, vettem egy monitort, két barátnak szülinapi ajándékot, és fuccs - el is ment. Várom a következőt.
Üdv.

Lehet holnap is jelentkezek.

4 Hozzászólások:

Blogger wonda ezt mondta...

Na vegre! (it means finally, right?) Well, finally you are back after a looooonnnnng silence! Welcome back!

2:28 de., október 28, 2006  
Blogger Tücike ezt mondta...

Thanks wonda! Yes, finally. I was sent to Bucharest to complete a programme. First time in our capital city (Budapest and Bratislava I've already visited).
It's hard to keep up blogging, since I get home around 7- 7:30 at night every day, and I'm very tired. And of course I can't really write about work.
But I promise to write more!

12:54 du., október 28, 2006  
Blogger csabapu ezt mondta...

Na vegre!! Alice hamarabb fog megtanulni magyarul mint mi jappanul!!
Udv Tucike a virtualis vilagban. Mar rank fert egy kis blogolvasas. Nagyok kieheztettel bennunket. Tortem a fejem, mit is kellene Tucikenek irni, hogy felebresszem, de ne haragudjon meg. Hat megoldottad a dilemmamat.
Bukarestnel vannak jobb helyek is a vilagon. Vagy 5-6 eve jartam ott utoljara, de nem vagyom vissza egy cseppet sem. A vezetesi moraltol nekem is borsozik a hatam. Amit ott tapasztal az ember, hat az mely sebet hagy a lelken, az biztos.
De elveztem a beszamolodat, koszonom.
Es jo munkat, de tord magad, nem allit senki szobrot neked... :)

1:18 de., október 30, 2006  
Blogger wonda ezt mondta...

Tucike,
Ah, Csaba is talking about me. Please translate!
BTW, you are lucky to live in Romania. My husband has been working 16 hours recently!!

4:38 du., október 31, 2006  

Megjegyzés küldése

<< Home